Om oss

Vi finner beste pris til deg!

SØK

Ser du etter noe?

Hjem » Japan

Leiebil Japan

loading gif
Kundeservice: tlf 21 03 06 23

Finn leiebil i Japan

Illustrasjon av leiebil i Japan

Leiebiler og kjøring i Japan er sjeldne i eller rundt de store byene, som offentlig transport er vanligvis gode og får deg nesten overalt. I tillegg er veiene i store byer som Tokyo plaget med massiv trafikk og parkering er dyrt og vanskelig å finne, så kjører det er mer en hindring enn noe annet. Imidlertid kan mange rurale områder virkelig bli utforsket med bare din egen transport, så kjøre bør absolutt ikke bli avvist ut av hånden, spesielt på det store, tynt befolkede øya Hokkaido. Grunnet Hokkaidos kjøligere klima det er et svært populært reisemål om sommeren, så hvis du vurderer å leie en bil på denne tiden være sikker på å gjøre det i god tid før den planlagte reise dato som de er ofte ikke tilgjengelig på dette tidspunktet. Ofte den mest gjennomførbare alternativet er å kombinere de to: ta toget ut til landsbygda og deretter plukke opp en leiebil på en stasjon.

Leiebilportalen sammenligner over 550 bilutleieselskaper på mer ann 26.000 destinasjoner for å finne den billigste prisen for deg! Bilutleieagenter
Japan bilde 2

Et internasjonalt førerkort (eller japansk lisens) vil være nødvendig hvis du ønsker å leie en bil eller kjøre i Japan, og må utføres til enhver tid. Leieprisene vanligvis starter fra ¥ 6000 i dag for den minste bilen. Kjøpe forsikring fra bilutleiefirmaet anbefales sterkt som helst leiebil forsikring fra hjemlandet (spesielt gjennom de fleste kredittkort) er usannsynlig å være gyldig i Japan, sjekk politikken før du drar ut. Club ToCoo! [21] tilbyr en online booking service på engelsk for de fleste store bilutleie selskapene, og gir ofte utleie spesialtilbud og rabatter.


Kjøring er på venstre som normalt finnes i UK / Australia / NZ / India / Singapore, motsatt av det kontinentale Europa / USA / Canada. Det er ingen høyresving på rødt (eller venstre sving, heller) regelen i Japan, men i sjeldne tilfeller et skilt med en blå pil på hvit bakgrunn vil indikere hvor du slår på rødt er lovlig (må ikke forveksles med den hvite pilen på en blå bakgrunn, noe som indikerer enveiskjøring). Drivere er nødvendig å foreta en fullstendig stopp i det hele tatt at-grade jernbaneoverganger. Kjøring i fylla kan resultere i bøter på opp til ¥ 500 000 og umiddelbar tap av lisens, på over offisielle "fyllekjøring" promillegrense på 0,25 mg. Det er også straffbart å "kjøre under påvirkning" med ingen fastsatt minimums som kan bli bøtelagt opptil ¥ 300.000, med en suspensjon av lisens. Ved hjelp av en mobiltelefon mens du kjører uten håndfrisettet kan resultere i bøter på opp til ¥ 50.000.


/>Bompenger for express (高速 道路 kōsoku-Doro) er generelt betydelig høyere enn kostnaden for en togtur, selv på bullet toget. Så for en eller to personer det ikke er kostnadseffektivt for direkte lang avstand reise mellom byer. I store byer som Tokyo og Osaka, er en flat sats toll betalt når inn i ringsystemet. På inter-city motorveier, er bompenger basert på distanse, en billett utstedes når du går inn i systemet og toll beregnes når du avslutter. Unngå de lilla ETC baner ved bomstasjonene (med mindre du har ETC-enhet montert) som de er reservert for elektronisk bompengeinnkreving, vil alle andre kjørefelt akseptere enten yen kontanter (eksakte endringen ikke nødvendig) eller kredittkort.


Inter-city motorveier er godt betjent med rene og praktiske parkeringsplasser med jevne mellomrom, men vær forsiktig med å reise inn i store byer på søndag kveld eller på slutten av en ferie periode,

som trafikkork på disse tider kan nå opp til 50 km lang. Ved hjelp av lokale veier å reise mellom byer har fordelene av å være toll-free og tilbyr flere muligheter for sightseeing langs veien, men trafikk og mange trafikklys langsom ting ned betraktelig. Dekker 40 km i en time er en god tommelfingerregel å følge når du planlegger en reiserute på lokale veier, generelt mer på Hokkaido.

Gå til toppen

 

Kjører på venstre side