Om oss

Vi finner beste pris til deg!

SØK

Ser du etter noe?

Hjem » Island

Leiebil Island

loading gif
Kundeservice: tlf 21 03 06 23

Finn leiebil i Island

Illustrasjon av leiebil i Island

En bil gir størst fleksibilitet for å reise rundt Island. Leie en bil på Island er ganske dyrt. Forvent å betale ikke mindre enn $ 500 USD for en uke i sommermånedene. Mange etater leie biler, og ferger tillate enkeltpersoner å ta med sin egen bil med dem. Leieprisene er høy forvente å betale minst ISK4000 per dag for en to wheel drive kjøretøy, og i overkant av ISK12,000 per dag for en firehjulsdrevet bil, disse prisene inkluderer grunnleggende bil forsikring, men ekstra forsikring kan kjøpes til beskytte mot skader fra grus eller andre vanlige uhell.

Leiebilportalen sammenligner over 550 bilutleieselskaper på mer ann 26.000 destinasjoner for å finne den billigste prisen for deg! Bilutleieagenter
Island bilde 2

Les den fine print men fordi de tingene som vanligvis bryter (vindusviskere, dekk, bunn av bilen) er vanligvis ekskludert. Reisende kan se de fleste av Islands severdigheter med en tohjulsdrevet bil, men de som er interessert i å gå inn i interiøret eller til steder som Landmannalaugar trenger firehjulstrekk - og lang erfaring bak rattet - som veiene er grov og elver kanskje må krysses.


Noen steder er det best å ikke reise alene på grunn av de vanskelige terreng og værforhold. Vær oppmerksom på at å leie en firehjulstrekk kjøretøy kan kreve bestillinger gjort flere måneder i forveien som disse kjøretøyene er i høy etterspørsel. I tillegg leier biler på location er nesten aldri billigere enn å gjøre det på forhånd, og bilutleie, inkludert på flyplassen, er ikke åpne døgnet rundt.


Kjøring på Island er på høyre side av veien. Frontlykter og bilbelter for alle passasjerer må være på hele tiden. Det er en viktigste motorveien, Route 1-Ring Road, som omgir hele landet.


Kan vanligvis fås gass 24 timer ved selvbetjeningsstasjoner bruker en belastning eller kredittkort, men du trenger et personlig identifikasjonsnummer for dette kortet (hvis du har et kredittkort uten en PIN-kode, kan du gå til en bensinstasjon med en ledsager, presentere kortet ditt, og be om å betale etter pumping). Alternativt, de fleste stasjonene selge kontantkort som kan brukes til å kjøpe gass etter arbeidstid. Hvis du reiser rundt i landet, bør gasstanken holdes nær full fordi stasjonene kan være 100-200 km (62-124 mi) fra hverandre. Bensinkostnader

(som for vinteren 2015) er rundt ISK 200 per liter. På grunn av Islands stadig skiftende vær, bør man holde ekstra mat og vet hvor gjestehus / hotell befinner seg i tilfelle av en road nedleggelse.


De fleste fjellovergangene er stengt til slutten av juni, eller enda lenger på grunn av våte og gjørmete forhold som gjør dem helt ufremkommelig. Når disse veiene er åpnet for trafikk mange av dem kan bare bli forhandlet med firehjulstrekk biler. Veiene som krever firehjulstrekk (og muligens vinterdekk) er rutenummer med en "F" prefiks, f.eks F128. Den generelle fartsgrensen på islandske landlige veier er 90 km / t på asfaltert underlag og 80 km / t på grus, i byområder generelt fartsgrensen er 50 km / t. Det er noen unntak fra de generelle rammene som er spesielt signert som sådan (grensen er aldri høyere enn 90

om), men vær oppmerksom på at den generelle fartsgrensen er vanligvis ikke angitt med skiltene. ATK er lagt ut rundt om i landet, og bøter kan lett komme ISK 50 000 - 130 000. DUI grensen er 0,05%, med et minimum bot på ISK 70 000 - ikke drikke og kjøre.


Drivere på Island bør gjøre seg kjent med veiskilt og være forberedt på Islands unike kjøreforhold. Veiene på Island er av høy kvalitet, vanligvis laget av litt grov svart basalt. Krysser elver kan være veldig farlig, spesielt hvis det har vært regn, og bør gjøres med stor forsiktighet. Kjøring på grus kan være en utfordring, og tap av kontroll på klippen sideveier kan lett være dødelig. Det er to tegn i særdeleshet at utlendinger bør ta hensyn til. Først "malbik Endar" betyr at veien endringer fra en asfaltert vei til en grusvei. Bremse ned før disse endringene, for man kan miste kontrollen enkelt. Også "einbreið Brú" betyr at en ett-felts bro nærmer seg. Ankom broen sakte og vurdere situasjonen. Hvis en annen bil har kommet til brua først tillate dem forkjørsrett.


Hvis du reiser med bil et godt nettsted til å sjekke er Island meteorologiske kontor som har et utmerket sett med sider inkludert den islandske vegvesen på alle de viktigste veiene. Dette nettstedet bør alltid sjekkes for veiforhold. Det inkluderer sanntidsinformasjon om veiforhold og trafikk. Pass på å også sjekke Ultimate Guide to Kjøring på Island før du leier eller kjører en bil på Island for første gang.


Det er ingen bompenger på islandske veier, bortsett fra Hvalfjardargong tunnelen ligger ca.. 30 km nord for Reykjavik. For kjøretøy opp til 6 meter, er prisen kr 1000 (som i mai 2013), 6-8 m kjøretøy betaler kr 1200 og førere av større kjøretøy enn 8 meter betaler kr 2300.


Vegskulder er få og langt mellom, så hvis du trenger å dra over for å endre et flatt dekk, kan det meget vel være noe sted å endre det dekk uten å blokkere et kjørefelt for trafikk, spesielt hvis du er på en fjellvei (som veldig vanligvis kommer med en ekstra bonus for ikke å ha rekkverk for å hindre deg fra å havne utfor et stup).


En sjarmerende innfall av å kjøre på Island er antall sau (og noen ganger hester) roaming fritt på veiene, inkludert ringveien. Alltid tregere når du ser en på veien, så det er fullt mulig at sauer du ser er det mor og hennes barn er i ferd med å kjøre ut på veien i tillegg til å krysse over til henne.


Hvis du er eventyrlysten og har planer om å ta en selv-stasjonen tur å få tilgang til noen av Islands høyland, så du må være å kjøre en 4x4 WD. Ta merker at off-road kjøring er ulovlig på Island, så det skader den delikate natur, og kan straffes med svært høye bøter, som trolig vil være mer enn kostnaden for hele turen. Det vil koste en obligatorisk minimum bot på ISK 350 000 per hendelse. Off-road kjøring er i ekstremt dårlig form.

GÃ¥ til toppen

 

Kjører på høyre side