Om oss

Vi finner beste pris til deg!

SØK

Ser du etter noe?

Hjem » Uruguay

Leiebil Uruguay

loading gif
Kundeservice: tlf 21 03 06 23

Finn leiebil i Uruguay

Illustrasjon av leiebil i Uruguay

Å leie en bil i Uruguay, innbyggerne i mange land (inkludert USA) trenger bare deres førerkort, pass, og kredittkort; bare innbyggere i enkelte land må få en internasjonal førerens tillatelse. Som i de fleste utviklingsland, kjøretøy import og bensin er både tungt beskattet. Derfor er de fleste Uruguayans foretrekker å kjøpe biler med drivstoffeffektive manuelle girkasser, noe som igjen betyr at biler med automatgir er sjeldnere og mye dyrere. Hvis du kan kjøre en manuell girkasse, ser du på om USD50 / dag og opp, mens de som krever en automatisk girkasse vil betale USD90 / dag og opp for en leiebil. Det vil koste USD60 og opp for å fylle opp bensintanken bare på en vanlig liten sedan som en Chevy Aveo.

Leiebilportalen sammenligner over 550 bilutleieselskaper på mer ann 26.000 destinasjoner for å finne den billigste prisen for deg! Bilutleieagenter
Uruguay bilde 2

Tradisjonelt den eneste bensin forhandler i Uruguay var det statlige monopol, ANCAP. (ANCAP er "National Administration" for "brennbart", alkohol og Portland sement, derav navnet.) I dag konkurrerer med Petrobras og Esso ANCAP. Alle bensinstasjoner er full service, så du trenger å vite nok rudimentær spansk å fortelle attendent å fylle den opp.


Kjøring i Uruguay er svært lik europeisk kjøring, men med færre trafikklys og mange rundkjøringer. Nordamerikanere vant til vill store-bykjøring (New York eller Los Angeles) vil ikke synes det er for vanskelig å tilpasse seg. Som i mange utviklingsland og deler av Europa, Uruguay har en tendens til å splitte baner eller lage sitt eget kjørefelt.


Siden manuelle girkasser ta lengre tid å spinne opp, Uruguay liker å se for kryss-trafikken er gult lys og deretter hoppe på den grønne om en andre på forhånd, noe som betyr at du aldri skal kjøre gult lys hvis du kan bremse trygt. Mange kryss er merket bare med vikepliktskilt. Hvis du ikke ser et skilt, behandle det som en yield. Hvis du ser et stoppskilt (Pare), betyr det stopp, vennligst slutte, sannsynligvis fordi det er en blind kryss, og noen ble drept der.


Uruguay har ennå ikke implementert sensor looper, slik at alle trafikklysene er på tidtakere og du blir nødt til å sitte der uansett om cross-gaten har trafikk. (Noen lokale driverne vil bare kjøre den røde etter å ha sittet i noen minutter hvis cross-trafikken er ikke-eksisterende.) Høyre slår på rødt etter stopp er ikke tillatt. Hovedlys må

være slått på hele tiden mens du flytter.

Gå til toppen

 

Kjører på høyre side