Om oss

Vi finner beste pris til deg!

SØK

Ser du etter noe?

Hjem » Storbritannia

Leiebil Storbritannia

loading gif
Kundeservice: tlf 21 03 06 23

Finn leiebil i Storbritannia

Illustrasjon av leiebil i Storbritannia

Den juridiske driving alder i Storbritannia er 17 (unntatt hvis personen har helsetilstand eller funksjonshemming, og er dekket av person Independence Betaling, i så fall er det 16). Oversjøiske territorier og kronbesittelse har sin egen aldersgrense. Som skiller seg fra det meste av Europa, driver UK til venstre. De fleste biler i Storbritannia er anvisningen ("stick-shift") girkasse, og bilutleiefirmaer vil tildele deg en manuell girkasse bil med mindre du spesifikt ber om en automatisk når du gjør en reservasjon.

Leiebilportalen sammenligner over 550 bilutleieselskaper på mer ann 26.000 destinasjoner for å finne den billigste prisen for deg! Bilutleieagenter
Storbritannia bilde 2

Kostnadene ved å leie en bil med automatgir i Storbritannia er betydelig dyrere enn å leie en manuell en. Alltid sammenligne prisene før du leier bil, eller du kan bestille på nettet på forhånd for gode tilbud fra nettsteder som Avis, Rental Cars UK, Thrifty, etc.

 

En bil vil få deg stort sett overalt i Storbritannia. Parkering er et problem i store byer, og kan være svært dyrt. Bensin (bensin) er tungt beskattet og derfor dyrt og som de fleste land, er bensin solgt av liter. Den billigste drivstoffet er vanligvis tilgjengelig på supermarkeder (Tesco, Sainsbury, Morrisons og Asda).

 

Som i USA, men i motsetning til resten av verden, fortsetter Storbritannia for å bruke den imperialistiske systemet. Derfor avstand skilting er angitt i miles, mens fartsgrensene er indikert i mph. Selv om noen avstander ut til basert på kilometer - f.eks 1/3 mile er 500m, er 2/3 mile 1 km, er 330 yds 300m - regjeringen har ingen interesse i metricating veiene, noe som betyr at besøkende trenger å få noen forståelse av keiserlige avstander og fartsgrenser, eller i det minste en god idé om hva de tilsvarer i metriske enheter.

 

Trafikken kan være svært tung, spesielt i rush hour, når pendlerne er på vei til og fra jobb - typisk 07: 00-10: 00 og 16: 00-19: 00. Skoleferien kan gjøre en merkbar reduksjon i trafikken, men spesielt i morgenrushet.

 

Det er ingen bompenger på noen veier med unntak av noen få store broer / tunneler, og M6 Toll motorveien i Midlands. Hvis du

kjører i det sentrale London (som ikke anbefales) er det en avgift (rushtidsavgift) for £ 11,50. De fleste bompenger er samlet inn ved hjelp bomstasjonene på det punktet i bruk, med unntak av Dartford toll bridge (fra oktober 2014) og London congestion charge som bruker et nummerskilt gjenkjenningssystem, og sjåførene må betale, vanligvis på nettet, før eller på samme dag som reiser.

 

M25 London orbital motorveien er beryktet for trafikkproblemer - det er best unngås på mandag morgen og fredag ettermiddag, bruker det bare hvis du må, og ta lokale råd hvis du planlegger å kjøre til Heathrow for å ta et fly. M6 gjennom Birmingham er en annen trafikk black samt M8 i Glasgow (den nest mest trafikk motorveien etter M25). Du kan vanligvis satse på å finne en trafikkork hvis du kjører i mer enn 90 minutter på motorveien system, spesielt når

du nærmer byer. Kontrollere lokale trafikkmeldinger på radio eller nettsteder som vegvesenet, Traffic Update eller Frixo kan hjelpe hvis du vet at du trenger å reise i hektiske timer.

 

Mange byer drive en "Park and Ride" ordningen, med parkeringsplasser i utkanten av byen og billige busser inn til sentrum, og du bør vurdere å bruke dem. I større byer (spesielt London, Manchester, Liverpool, Glasgow og Birmingham) er det vanligvis et mye bedre alternativ å parkere i utkanten og ta offentlig transport til sentrum. Dette sparer ikke bare penger på parkering og drivstoff, men også sparer mye tid som tung trafikk, svingete enveis systemer, og begrenset parkeringsplass forårsaker lange forsinkelser.

 

Parkering på gaten er vanligvis tungt begrenset. Aldri parkere på en hvit, dobbel gul eller dobbel rød linje (stopper på motorveier og røde linjer er ulovlig). Parkering på en single-gul linje er begrenset (vanligvis ingen parkering på dagtid f.eks 7 am-7pm) og restriksjonene vises på veikanten gule skilt. Mange boliggater krever bosatt parkeringsplass tillatelse til å parkere på gaten som undertegnet, selv om ytre forstedene har færre restriksjoner. Parkering på gaten i byene kan begrenses til uførhet-badge holders eller være tungt oppmålt, og er ofte ikke mer enn en 1-2 timer opphold på dagtid, men er ofte gratis om natten.

Gå til toppen

 

Kjører på venstre side